torsdag 9 februari 2012

9/2-12 Vinter och snö!

Igår var det aktivitetsdag för Vimmerby gymnasium. Jag var i Tolvmannabacken och åkte slalom tillsammans med 100 elever från gymnasiet. Det var inte särksilt kallt och det var uppehåll. Mycket behagligt alltså. Bra preparerade backar var det med. Perfekt. Idag har jag lite ont i benen :-)

På fredag ska Axel till Tolvmannabacken på friluftsdag också. Han ska åka skidor. Jag tänkte nog stanna ett tag och se till att han kommer igång. Det kan ju vara lite kärvt i början.

Igår skulle min mamma ha fyllt 62 år. Det är ju ingen ålder egentligen och det är så orättvist att hon inte fick vara kvar här. Jag saknar henne så hela kroppen värker. Det finns så mycket som jag fortfarande behöver min mamma till. Det finns så mycket som mina barn behöver sin mormor till. Sådant som jag och de aldrig får uppleva. Ibland suger det tag i mig så det blir nästan överväldigande. Jag saknar min mamma.

2 kommentarer:

  1. <3 kärlek kommer här!!!!!!
    Tur att hon fick just dig Emeli, glöm inte hur viktig du är och att hon finns kvar i tankarna tack vare er. kramar i massor!!!!

    SvaraRadera
  2. Det är genom minnena vi lever - kramar Pappa

    SvaraRadera