söndag 12 februari 2012

12/2-12 Helgen rusade bara förbi

Som vanligt försvann helgen nästan innan den hunnit börja. Men vi har gjort ganska mycket i alla fall.

I fredags var det friluftsdag för Bäckskolan. Elsa skulle åka skridskor på Bäckskolan (förskoleklass skulle stanna kvar på skolområdet) och Axel skulle åka slalom i Tolvmannabacken. Jag skjutsade dit honom och blev jättesugen på att åka själv när jag hjälpte honom på med skidor och skickade upp honom i liften. Därför gick jag och hyrde en skidutrustning på förmiddagen och åkte ett par timmar tillsammans med Axel. Jättemysigt.

Sedan åkte jag hem och gjorde mig i klar. När friluftsdagen var slut hämtade vi barnen och åkte till Linköping, där Andreas, Axel och Elsa gick på 3D-bio (Mästerkatten) medan jag gick och shoppade. Mycket bra fördelning tycker jag.

Igår, lördag, hade Axel en lekkompis hos sig hela dagen. På eftermiddagen skjutsade vi hem honom och fortsatte upp till Åsen och trevlig middag hos familjen Åsenfalk. Vi har ju lite att prata om vad gäller semester. Jag kan inte fatta att vi åker så snart. Underbart. Vi fick i alla fall mycket god mat och dricka. Barnen lekte och hade jätteskoj och det var ett under att de inte stupade av trötthet. Axel vaknade med lite feber i morse, men vi hoppas självklart att det går över fort den här gången så han inte behöver sitta med feber på flygplanet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar