onsdag 25 januari 2012

25/1-12 Långa onsdagen

Mina onsdagar är inte roliga. Jag har ALLTID ont i huvudet fram emot eftermiddagen. Blä! Onsdagar är konferensdag, så jag jobbar sent (till 17.00). Nio timmar på jobbet. Och stress, stress, stress.

Idag jobbar Andreas också, vilket innebär att barnen är sent på fritids. På onsdagar har Axel scouter också, som börjar vid 18.00. Jag hämtar alltså på fritids, skjutsar Axel till scouterna och ser till att han får något i magen innan det (en drickyoughurt typ). Sedan får väl Elsa och jag åka hem en liten stund, bara för att vända tillbaka till Kisa och hämta Axel när scouterna är slut.

När vi är hemma, har ätit kvällsmat och jag har fått barnen i sängen är klockan närmre nio. De brukar somna vid halvåtta annars.

Imorgon är det ju i alla fall studiedag i Kisa, vilket innebär sovmorgon för oss alla. Jag har alltid sovmorgon på torsdagar, men de flesta gånger får jag gå upp och se till att barnen kommer på bussen. Jag känner mig stressad jämt. Åh, vad jag längtar efter semester. Nu är det inte alls länge kvar tills det är dags för en tripp till Kanarieöarna :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar