söndag 22 januari 2012

22/1-12 Stiltje

Det har varit rätt så glest med uppdateringar i bloggen den sista tiden. Jobbet stjäl mycket av min ork och jag har ägnat helgerna åt att hinna ikapp med allt som "måste" göras. Stressat med andra ord.

I fredgs ringde Axels fröken på morgonen. Axel hade kräkts när han kom till skolan, så Andreas åkte in och hämtade honom. Han var helt blek och svettig när han kom hem och jag var säker på maginfluensa. Men... någon timme senare mådde han bra igen. Han åt en braklunch och var sitt vanliga jag. Därför (med lite dåligt samvete) packade vi in oss i bilen, hämtade Elsa när skolan var slut, och åkte till Linköping.

Vi hade tid för att ta pass och det är inte det lättaste att få tid hela familjen till något sådant. Visst skulle det fungerat om bara jag åkte upp med Elsa och så kunde Andreas och Axel åka någon annan dag, men då skulle det bli så krångligt med underskrivna papper där Andreas intygar att Elsa ska få ett pass - bevittnade av någon utomstående. Det blev krångligare helt enkelt. Därför åkte vi, trots att Axel hade kräkts.

Nu i efterhand har jag inte ett dugg dåligt samvete. Ingen annan i familjen har blivit sjuk och Axel mådde ju bra. Hade det varit maginfluensa hade han inte kunnat äta som han gjorde resten av dagen. Möjligtvis blev han åksjuk på bussen. Han sade att det var jättevarmt på bussen och han började må dåligt där. Förhoppningsvis - en släng av åksjuka :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar