söndag 1 juli 2012

1/7-12 Härligt sommarlunk

Det är svårt att fatta att det är den 1:e juli idag. Sommaren har lunkat fram i maklig takt och jag har faktiskt börjat finna det där sommarlugnet. Det är härligt. Andreas jobbar fortfarande och det är förstås lite trist, men annars är det bara härligt att det är sommar. Till och med vädret är rätt så okej, efter en mycket kall juni. Visst, det är inga svettgrader direkt och man drar sig för att åka till sjön, men det är ändå så där lagom skönt. Idag, på eftermiddagen, låg jag ute på en filt på gräsmattan. Precis som jag sett framför mig under de stressade dagarna i april och maj.

Barnen och jag var uppe i skogen idag också, för att se om det fanns några smultron. Lite grann hittade vi, även om det mesta var omoget. Varsin tallrik fick barnen i alla fall.

Igår spelade vi golf. Jag spelade väldigt bra och lyckades få ihop 22 poäng på nio hål. Det innebar en sänkning med två hela steg och mitt nya handikapp ligger nu på 30.5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar