söndag 18 januari 2009

18/1-09 Dagen som gått

Idag har vi tagit det rätt så lungt. På förmiddagen och över lunch hade vi lekkompisar här till barnen. Axel var väl inte helt pigg och nu på kvällen har han fått tillbaka febern igen. Så det blir inget dagis imorgon. Elsa vill inte heller gå har hon sagt, så det blir nog två barn som stannar hemma hos pappa imorgon.

På eftermiddagen kom min kreativa sida fram igen. Det kliade i fingrarna efter att få sy något. Så då gjorde jag det. Det blev ett par flaggor till en vimpel Axel ska ha i sitt rum - imorgon ska jag köpa snedslå så jag kan sätta upp dem också. Sedan gjorde jag ett brödfat i tyg, matchande till verandans inredning (ja, jag längtar till våren) och så sydde jag ännu ett par tights till Elsa. Jag klippte också ut delar till en tunika till Elsa, men har inte sytt ihop den ännu.















1 kommentar:

  1. Brödfatet blev himla fint! :) härlig färg på det :)

    SvaraRadera